Klachten | Coniferen-bestellen.nl Klachten | Coniferen-bestellen.nl

Klachten

Klachten

Als kwekerij zijn wij trots op onze planten en wij streven naar 100% klanttevredenheid. Mocht u een klacht hebben over de ontvangen producten of over de afhandeling van de overeenkomst dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Graag horen wij uw klacht zo spoedig mogelijk na ontvangst van uw bestelling.

Wij vinden het belangrijk om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Graag ontvangen wij uw klacht schriftelijk. U kunt deze mailen naar info@kwekerijtopentop.nl.  Probeer de klacht zo uitgebreid mogelijk te omschrijven. U mag ook foto's meesturen als dit ter verduidelijking van uw klacht is.

Belangrijk:

Onze coniferen zijn gekeurd en dus vrij van ziektes. Daarnaast leveren wij bij onze kluitplanten de planten met een grote kluit voorzien van een net, deze laat u zitten bij het aanplanten om beschadiging van de wortels te voorkomen. De planten worden pas gerooid na het plaatsen van de bestelling!

Wanneer u de plantinstructies volgt ( Let vooral op voldoende water en een goed doorlaatbare grond) dan mag u verwachten dat de coniferenplanten goed aanslaan. Het kan gebeuren dat er een klein percentage uitvalt. Bij planten met kale wortel is een uitvalpercentage van 10 % gebruikelijk, bij planten in pot is het uitvalpercentage nihil. Planten met kluit kennen een klein uitvalpercentage van 5 % of minder. Wanneer het dus niet goed gaat met de haag na het planten dan is droogte of slecht doorlaatbare grond vrijwel altijd de oorzaak.

Wanneer u de planten ontvangt en twijfelt aan de kwaliteit van de plant neemt u dan direct contact ( binnen een week )met ons op!

 

Garantie

U mag van ons verwachten dat wij planten leveren van een goede kwaliteit. Uiteraard gaan wij er van uit dat u onze plantinstructies volgt om ervoor te zorgen dat de coniferen goed aanslaan.

Wij bieden u drie maanden garantie op onze planten.Op coniferen uit volle grond geven wij garantie tot 1 juni. Op coniferen die in plantenbakken of te kleine borders staan geven wij geen garantie. Wij gaan er hierbij van uit dat u de plantinstructies goed opvolgt. U kunt geen beroep doen op de garantie indien schade is ontstaan door de genoemde punten in artikel 11 lid 7 van de algemene voorwaarden.  Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, ongeschiktheid van de grond, het niet juist verzorgen van de planten e.d. en het niet opvolgen van de plantinstructies.

Bezorgkosten vallen niet onder de garantieregeling. Mocht u in aanmerking komen voor de garantie dan kunt u de nieuwe planten komen afhalen op de kwekerij.

In alle andere gevallen kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij streven er naar om eventuele problemen en klachten correct en zo spoedig mogelijk op te lossen.
Uiteraard kunt u altijd contact met ons opnemen om advies te vragen over de planten: het aanplanten, snoeien en verzorgen.

In overleg is een andere garantietermijn mogelijk indien wij zelf de haag planten. U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Europees ODR Platform

Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@coniferen-bestellen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan kunt u uw klacht deponeren via het  platform van de Europese Unie.

Meer informatie:

https://www.webwinkelkeur.nl/een-europees-odradr-platform/